Retourneren en omruilen

Hoewel wij onze producten selecteren op kwaliteit, de vergrootglazen uitvoerig testen en uw bestelling zorgvuldig verpakken kan het voorkomen dat u een verkeerd product of een defect product ontvangt. In dit geval kunt u uw bestelling binnen de zichttermijn van 14 dagen retourneren. Op deze pagina vindt u meer informatie over de retourvoorwaarden en de stappen om (een deel van) uw bestelling retour te sturen.

 

Hoe te retourneren

  1. Neem contact op met de klantenservice via het contactformulier. 

  2. Stuur uw pakket retour naar het retouradres.

  3. U ontvangt een bericht als uw retourpakket is aangekomen. We zullen u z.s.m. informeren over de status van uw retourpakket.

  4. Indien u heeft gekozen voor een vervangend product ontvangt u een automatisch bericht met Track & Trace code als de nieuwe producten verstuurd zijn. Indien u heeft gekozen voor restitutie van uw aankoopbedrag ontvangt u het aankoopbedrag binnen 5 werkdagen op uw bankrekening.

    

Retourvoorwaarden

 

Herroepingsrecht

U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten zijn afhankelijk van de gekozen vervoerder, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder.

Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te verkopen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is.

Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via info@vergrootglas.com. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Klik hier om meer te lezen over maatwerkproducten en uitzonderingen.

 

14 dagen zichttermijn

Volgens de wet 'koop op afstand' heeft u altijd 14 werkdagen om (een deel van) uw bestelling te retourneren zonder opgave van reden. De zichttermijn gaat in op het moment dat u uw bestelling in ontvangst neemt. U heeft recht op vervangende producten of restitutie van uw aankoopbedrag. Vergrootglas.com houdt zich aan deze termijn en voorwaarden. Daarnaast moeten de producten in de originele verpakking zitten en onbeschadigd zijn.

 

> Bij een fout van ons krijgt u gemaakte verzendkosten terug.

> Bij alle overige retourzendingen zijn de verzendkosten voor de klant zelf.

 

2 jaar garantietermijn

Op al onze producten krijgt u twee jaar garantie. De garantie vervalt bij onoordeelkundig gebruik of door externe factoren zoals blikseminslag. 

 

> Retourzendingen binnen de garantietermijn zijn voor rekening van de klant.

 

Veelgestelde vragen

 

Hoe snel wordt het geld op mijn rekening gestort?

Na goedkeuring van uw retour wordt het bedrag binnen 5 werkdagen overgemaakt naar uw rekening.

 

Wat gebeurt als ik het vergrootglas wil ruilen voor een nieuwe maar dit product is niet meer leverbaar?

Normaliter houden we altijd een paar stuks op voorraad, ook als het product uit het assortiment gaat. Mocht het toch voorkomen dan kunt u het artikel ruilen voor een vergelijkbaar (qua prijs) artikel naar wens.

 

Wat gebeurt er als mijn retour wordt afgekeurd?

Bij afkeuring van uw retour ontvangt u een bericht met de reden hiervoor. Het pakket kunt u door ons terug laten sturen op kosten van klant.

 

Moet ik vooraf een reden voor mijn retour aangeven?

Binnen de zichttermijn kunt u zonder opgaaf van reden (een deel van) uw bestelling retourneren. Binnen de garantietermijn kunt u hierover het best vooraf contact opnemen.

 

Hoe weten jullie of ik mijn geld terug wil of wil ruilen?

Dit kunt u aangeven op het retourformulier.

 

Waar moet ik de retourzending naar toe sturen?

Retourzendingen kunt u terugsturen naar Krammer 8, 3232 HE Brielle.

 

Moet ik de verzendkosten betalen als ik iets retourneer?

Bij een fout van ons krijgt u de gemaakt onkosten altijd terug. Het gaat hierbij bijvoorbeeld om het verkeerd adviseren of leveren van producten. Bij alle overige gevallen zijn de kosten van een retourzending voor uw eigen rekening.

 

Hoe kan ik voorkomen dat mijn retour wordt afgekeurd?

Zorg er voor dat uw retour altijd volgens de bovenstaande stappen is wordt aangemeld. Het is belangrijk dat uw bestelling zich nog binnen de zicht- of garantietermijn valt. Daarnaast worden alleen retouren met een volledig, naar waarheid, ingevuld retourformulier in behandeling genomen.